Wyciskanie sztangi stojąc nad głowę

Wykonanie wyciskania stojąc

Poprawne wykonanie przysiadu ze sztangą trzymaną z tyłu:

  1. Stań pod sztangą, chwyć ją opierając na górnej części klatki piersiowej, stopy ustaw na szerokość barków.
  2. Wynieś sztangę ze stojaków.
  3. Wyciśnij sztangę do wyprostu rąk.
  4. Opuść sztangę do poziomu barków.
  5. Odstaw sztangę na stojaki (po skończonej serii).

Przed każdym powtórzeniem weź głęboki wdech oraz napnij mięśnie brzucha - to pozwoli ustabilizować tułów i wykonać prawidłowe wyciskanie stojąc.

StrongLifts 5x5

Źródło: stronglifts.com/overhead-press

Mięśnie wykorzystywane podczas wyciskania stojąc

Wyciskanie sztangi stojąc nad głowę to złożone ćwiczenie górnej części ciała. Barki i ręce wyciskają obciążenie nad głowę, podczas gdy nogi, dolna część pleców i mięśnie brzucha stabilizują sylwetkę. Wyciskanie stojąc to jedno z najlepszych ćwiczeń pozwalających zbudować mocne, umięśnione i zdrowe barki wraz z większymi tricepsami.

Poprawna technika

W celu uniknięcia bólu barków, sztangę wyciskaj w chwycie na ich szerokość - to zapobiegnie przed poszerzaniem pozycji łokci i naciskiem w barkach.

angle-up