Pompki na poręczach

Wykonanie pompek na poręczach

Poprawne wykonanie pompek na poręczach:

  1. Chwyć poręcze i podskocz, wyprostuj ręce.
  2. Opuść ciało, zginając ręce i pochylając się lekko do przodu.
  3. Opuszczaj się do momentu, gdy barki będą poniżej linii łokci.
  4. Podnieś swoje ciało, prostując ręce i blokując je w łokciach.

Przed każdym powtórzeniem weź głęboki wdech oraz napnij mięśnie brzucha - to pozwoli ustabilizować tułów i wykonać poprawnie pompki na poręczach.

StrongLifts 5x5

Źródło: stronglifts.com/dips

Mięśnie wykorzystywane podczas podciągania na drążku

Pompki na poręczach to złożone ćwiczenia z masą ciała. Działają na mięśnie klatki piersiowej, tricepsy oraz barki. Im bardziej pochylimy sylwetkę do przodu tym bardziej angażujemy klatkę, jednocześnie odciążając tricepsy.

Poprawna technika

Właściwa forma pompek na poręczach jest kluczem do uniknięcia bólu barków i klatki piersiowej. Nie pozwól swoim barkom zawijać się do przodu. Trzymaj barki nieruchomo odchylone do tyłu i do dołu. Opuść się, aż barki znajdą się poniżej łokci, ale nie schodź niżej.

angle-up