Podciąganie na drążku podchwytem

Wykonanie podciągania na drążku

Poprawne wykonanie podciągania na drążku podchwytem:

  1. Chwyć drążek podchwytem na szerokość barków.
  2. Zawiśnij na drążku z prostymi rękami i nogami nad podłogą.
  3. Utrzymując ciało prosto w jednej linii podciągnij się do momentu, aż miniesz brodą drążek.
  4. Opuść się do pełnego wyprostu rąk.

Przed każdym powtórzeniem weź głęboki wdech oraz napnij mięśnie brzucha - to pozwoli ustabilizować tułów i wykonać poprawne podciąganie na drążku.

StrongLifts 5x5

Źródło: stronglifts.com/pullups

Mięśnie wykorzystywane podczas podciągania na drążku

Podciąganie to złożone ćwiczenie górnej części ciała. Plecy i bicepsy podciągają ciało do góry, podczas gdy mięśnie brzucha zapobiegają wygięciu się dolnej części pleców. Podciąganie podchwytem jest niezwykle skuteczne w budowaniu dużych i silnych bicepsów.

Poprawna technika

Podciąganie jest trudnym ćwiczeniem i wiele osób pomaga sobie bujając ciałem w różny sposób. Poprawna technika polega na podciąganiu ciała, które jest wyprostowane - wtedy całą pracę przejmują plecy i bicepsy.

angle-up