Ćwiczenia

"Wielka piątka" ćwiczeń na siłę

  • Przysiad ze sztangą - podstawa programu - przysiady wzmacniają nogi i mięśnie korpusu, które są wykorzystywane praktycznie przy każdym podnoszeniu ciężarów. W tym ćwiczeniu sztanga porusza się w największym zakresie.
  • Wyciskanie sztangi leżąc - odpowiednik przysiadu dla górnej części ciała. Wyciskanie sztangi na ławce wzmacnia klatkę piersiową, barki i ręce. W tym ćwiczeniu można podnieść największy ciężar w porównaniu do innych ćwiczeń górnej części ciała.
  • Martwy ciąg - uznawany za "króla ćwiczeń". Wzmacnia chwyt, nogi i całe plecy. W tym ćwiczeniu podnosi się największe ciężary.
  • Wyciskanie sztangi stojąc - ćwiczenie unoszenia ciężarów ponad barki i głowę. Wzmacnia barki i ręce. W tym ćwiczeniu podniesiemy najmniejszy ciężar.
  • Podciąganie sztangi w opadzie tułowia - ćwiczenie przyciągania ciężaru do siebie - przeciwnie do wyciskania. Wzmacnia całe plecy i ręce. Jest ćwiczeniem pomocniczym dla pozostałych czterech ćwiczeń.

Ćwiczenia dodatkowe

  • Podciąganie na drążku podchwytem - ćwiczenie angażujące główie bicepsy, wykonywane z masą własnego ciała lub z dodatkowym obciążeniem.
  • Pompki na poręczach - ćwiczenie angażujące głównie tricepsy, wykonywane z masą własnego ciała lub z dodatkowym obciążeniem.

angle-up